loading...
مدیریت
typ بازدید : 31 پنجشنبه 16 تیر 1401 نظرات (0)

سرنخ فروش شرکت یا فردی است که پتانسیل تبدیل شدن به یک مصرف کننده پولی را دارد. سرنخ ها در اولین مرحله تبدیل شدن به مشتری بالقوه هستند.

سرنخ ها افرادی هستند که با انجام نوعی عمل، مانند کلیک کردن بر روی پیوند یا پر کردن یک فرم، به کالاها یا خدمات ابراز علاقه کرده اند.

برای تبدیل یک سرنخ به مشتری، یک شرکت باید با سرنخ تماس بگیرد، اطلاعاتی در مورد محصول ارائه دهد و فروش را ببندد. ایجاد سرنخ ها و سرمایه گذاری کارآمد از منافع آنها بخش مهمی از فرآیند فروش یک شرکت است.

چرا سرنخ فروش مهم است؟

اکنون می‌دانید که سرنخ فروش یا لید چیست، سؤال بعدی این است که چقدر برای کسب‌وکار من مهم است. پاسخ این است: بسیار. شما همیشه نیاز دارید که سرنخ های خود را به سمت شما بیاورید تا اینکه کورکورانه به آنها دسترسی پیدا کنید. این همان کاری است که بسیاری از کسب و کارها هنگام راه اندازی اشتباه می کنند.

آنها تصمیم می گیرند اطلاعات تماس را بخرند و بدون هیچ بینشی با این سرنخ ها تماس بگیرند. اما اینها سرنخ های شما نیستند. آنها فقط شماره تلفن های تصادفی هستند.

یک مخاطب تنها زمانی به یک رهبر تبدیل می شود که به کسب و کار شما ابراز علاقه کند.

این ممکن است از طریق تلفن یا ایمیل با شما تماس بگیرند یا با حضور آنلاین شما مانند وب سایت یا ابزارهای رسانه اجتماعی ارتباط برقرار کنند.

البته، گسترش سرما همچنان کار می کند. اما حتی پس از آن، فروشندگان قبل از اینکه آنها را به عنوان پیشرو طبقه بندی کنند، تحقیقات کاملی انجام می دهند.

اما، وقتی سرنخ فروش دارید که به میل خود به شما می رسد، برای شما آسان است که بفهمید آنها چه می خواهند.

اگر ابزار مناسبی دارید، می‌توانید آنها را در حالی که به سمت پایین قیف فروش شما حرکت می‌کنند، ردیابی کنید. صفحاتی که بازدید می کنند، ایمیل هایی که ارسال می کنند و مکالماتی که با شما دارند را ببینید. و شما قادر خواهید بود نقاط درد آنها را میخکوب کنید و در نهایت آنها را به مشتری خود تبدیل کنید.

به یاد داشته باشید، سرنخ فروش اولین گام برای جذب مشتری است.

چگونه می توانید سرنخ پیدا کنید؟

روش‌های مؤثر بسیاری وجود دارد که یک شرکت می‌تواند برای یافتن و تولید سرنخ‌های فروش از آن استفاده کند. با توسعه فناوری و تکامل جامعه، بهترین تاکتیک ها برای تولید سرنخ نیز تغییر کرده است. در اینجا پیشنهادات ما برای برخی از بهترین راه ها برای یافتن سرنخ وجود دارد:

سایت اینترنتی

اساسی ترین ابزاری که برای تولید سرنخ نیاز دارید، وب سایتی است که به طور موثر کالاها یا خدمات شما را معرفی کند.

این وب سایت صفحه فرود خواهد بود که سایر روش های تولید سرنخ به آن هدایت می شوند. وب سایت باید محصول شرکت را به گونه ای ارائه کند که برای طیف وسیعی از مشتریان جذاب باشد. وب سایت همچنین باید از بازدیدکنندگان درخواست کند که اطلاعات تماس خود را به محض ورود به صفحه اصلی وارد کنند.

برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت، باید با استفاده از روش های بهینه سازی موتور جستجو، مطمئن شوید که صفحه وب شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود.

تولید سرنخ وب سایت اغلب به شکل یک گرافیک پاپ آپ است که از بازدیدکننده استقبال می کند و از آنها می خواهد آدرس ایمیل خود را در یک فیلد تایپ کنند.

هنگامی که آدرس ایمیل بازدیدکننده را داشتید، می توانید یک ایمیل تکمیلی برای آنها ارسال کنید که حاوی اطلاعات دقیق تری در مورد محصولات شما است و از آنها دعوت می کند در صورت داشتن هر گونه سوال با بخش خدمات مشتری تماس بگیرند.

رسانه های اجتماعی

یکی دیگر از ابزارهای موثر برای تولید سرنخ، پلتفرم های رسانه های اجتماعی است. ا

یجاد یک نمایه شرکت برای خدماتی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس بوک به شما این فرصت را می دهد تا محصول خود را هر روز برای میلیون ها کاربر اینترنتی تبلیغ کنید.

برای ایجاد سرنخ با استفاده از رسانه های اجتماعی، باید محتوای منظمی را پست کنید که محصولات شما را تبلیغ کند و بینندگان را به تعامل با برند شما دعوت کند. بسته به پلتفرم خاص، می‌توانید نظرسنجی‌ها، آزمون‌ها، هدایا یا مسابقاتی را به اشتراک بگذارید که مشارکت مخاطبان را ارتقا می‌دهند.

شما می توانید از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای کمک به ساخت برند خود استفاده کنید و خود را از رقبا متمایز کنید.

هدف همه فعالیت‌های رسانه‌های اجتماعی هدایت مخاطبان شما به وب‌سایت یا صفحه وب دیگری است که در آنجا بتوانند محصول شما را خریداری کنند. تبلیغاتی مانند آزمایش‌های رایگان، تخفیف‌های آنلاین یا ارسال رایگان می‌تواند به متقاعد کردن سرنخ‌های رسانه‌های اجتماعی برای تبدیل شدن به مشتری کمک کند.

سیستم ارجاع مشتری

یکی دیگر از روش های موثر برای تولید سرنخ فروش، سیستم ارجاع مشتری است. برای استفاده از این روش، شرکت ها مشوق هایی را برای مشتریان فعلی فراهم می کنند تا محصول را به دوستان، خانواده و همکاران خود ارجاع دهند.

به عنوان مثال، یک شرکت ممکن است به مشتریان خود 15 دلار به عنوان اعتبار فروشگاه قول دهد اگر آنها بتوانند دوستی را برای خرید محصول شرکت متقاعد کنند.

این یک تاکتیک بسیار سودمند است زیرا سرنخ‌های بالقوه بیشتر به توصیه‌های دوست خود اعتماد می‌کنند تا مواد بازاریابی. علاوه بر این، مشتری موجود احتمالاً هنگام استفاده از اعتبار فروشگاه خود، محصولی به ارزش بیش از 15 دلار خریداری می کند.

انواع سرنخ ها

بر اساس سطح تعامل سرنخ ها با محصول شما، آنها را به سه دسته اصلی سرد، گرم و گرم طبقه بندی می کنیم.

سرنخ های سرد

سرنخ های سرد افراد یا شرکت هایی هستند که یا در مورد کسب و کار شما چیزی نشنیده اند یا آگاهی از برند بسیار محدودی دارند. این سرنخ ها برای بازار هدف شما مناسب هستند، اما در هیچ یک از کانال های شما مشارکت قابل توجهی نشان نداده اند.

بدیهی است که تبدیل سرنخ های سرد به مشتریان بالقوه سخت ترین است، بنابراین آنها نباید تمرکز اصلی شما باشند. می‌توانید از طریق تماس‌های تلفنی، ایمیل‌ها و تماس‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار کنید.

سرنخ های گرم

اگر یک سرنخ در وبلاگ شما مشترک شود، فرمی را پر کند، در کنفرانس اینترنتی شما شرکت کند و شروع به ماندن کند، جایگاه خود را به عنوان یک سرنخ گرم به دست آورده است. سرنخ های گرم معمولاً هنوز آماده خرید نیستند، اما در مورد برند و هدف کسب و کار شما کنجکاو هستند.

برای تبدیل سرنخ های گرم به مشتریان بالقوه، مهم است که آنها را با پاسخ دادن سریع، ارائه دمو، به اشتراک گذاشتن داستان های موفقیت سایر مشتریان یا انجام معاملات کوتاه مدت، پرورش دهید.

سرنخ های داغ

آخرین، اما مطمئناً نه کم‌اهمیت، ما سرنخ‌های داغ داریم که شامل مصرف‌کنندگانی می‌شود که قبلاً تمایل به خرید کالا یا خدمات خاصی را ابراز کرده‌اند.

سرنخ های داغ همچنین می توانند به عنوان مشتریان بالقوه در نظر گرفته شوند زیرا آنها از قبل به دنبال خدمات خاصی از شما هستند و به احتمال زیاد دارای اختیار و بودجه برای خرید هستند. با سرنخ های داغ، نیازی به پرورش دادن زیادی ندارید، علاوه بر این ممکن است یک پیشنهاد فروش ارائه دهید تا بتوانند توضیح کاملی از ماهیت و مزایای محصول شما دریافت کنند.

برچسب ها لید , سرنخ فروش ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 218
  • بازدید کلی : 1,194