loading...
مدیریت
typ بازدید : 26 جمعه 08 مهر 1401 نظرات (0)

اصطلاح رسانه های اجتماعی به یک فناوری مبتنی بر رایانه اشاره دارد که به اشتراک گذاری ایده ها، افکار و اطلاعات را از طریق شبکه ها و جوامع مجازی تسهیل می کند. رسانه های اجتماعی مبتنی بر اینترنت هستند و به کاربران امکان ارتباط الکترونیکی سریع محتوا مانند اطلاعات شخصی، اسناد، فیلم ها و عکس ها را می دهند. کاربران از طریق رایانه، تبلت یا گوشی هوشمند از طریق نرم افزار یا برنامه های مبتنی بر وب با رسانه های اجتماعی درگیر می شوند. در حالی که رسانه های اجتماعی در همه جا در آمریکا و اروپا وجود دارند، کشورهای آسیایی مانند اندونزی در فهرست استفاده از رسانه های اجتماعی پیشرو هستند. 1 تا اکتبر 2021، بیش از 4.5 میلیارد نفر از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند

اقلام کلیدی

رسانه های اجتماعی یک فناوری مبتنی بر رایانه است که اشتراک گذاری ایده ها، افکار و اطلاعات را از طریق ایجاد شبکه ها و جوامع مجازی تسهیل می کند.

بیش از 4.5 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد.

بزرگترین شبکه های اجتماعی شامل فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و تیک تاک هستند.

رسانه های اجتماعی معمولا دارای محتوای تولید شده توسط کاربر و پروفایل های شخصی سازی شده هستند.

پیش بینی می شود تا سال 2023 تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در ایالات متحده به 257 میلیون نفر افزایش یابد.

درک رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به عنوان راهی برای تعامل با دوستان و خانواده ایجاد شد، اما بعداً توسط مشاغلی که می خواستند از یک روش ارتباطی جدید محبوب برای دسترسی به مشتریان استفاده کنند، مورد استفاده قرار گرفت. قدرت رسانه های اجتماعی توانایی برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات با هر کسی روی زمین یا با بسیاری از مردم به طور همزمان است. بیش از 3.8 میلیارد کاربر شبکه های اجتماعی در سراسر جهان وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی حوزه‌ای است که همیشه در حال تغییر و تحول است، با اپلیکیشن‌های جدیدی مانند TikTok و Clubhouse ظاهراً هر سال منتشر می‌شوند و به صفوف شبکه‌های اجتماعی معتبر مانند فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام می‌پیوندند.

 پیش بینی می شود تا سال 2023 تعداد کاربران رسانه های اجتماعی در ایالات متحده به 257 میلیون نفر افزایش یابد.

به گفته مرکز تحقیقات پیو، کاربران شبکه های اجتماعی معمولا جوان تر هستند. تقریبا 90 درصد از افراد بین 18 تا 29 سال حداقل از یک شکل از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. علاوه بر این، این کاربران تمایل دارند که تحصیلات بهتری داشته باشند و نسبتاً ثروتمند باشند یا سالانه بیش از 75000 دلار درآمد داشته باشند.

انواع رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی ممکن است به شکل انواع فعالیت‌های مبتنی بر فناوری باشند. این فعالیت‌ها شامل اشتراک‌گذاری عکس، وبلاگ‌نویسی، بازی‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، اشتراک‌گذاری ویدیو، شبکه‌های تجاری، دنیای مجازی، نقد و بررسی و موارد دیگر است.

حتی دولت ها و سیاستمداران از رسانه های اجتماعی برای تعامل با رای دهندگان و رای دهندگان استفاده می کنند.

برای افراد، رسانه های اجتماعی برای حفظ ارتباط با دوستان و خانواده گسترده استفاده می شود.

برخی از افراد از برنامه های مختلف رسانه های اجتماعی برای شبکه سازی فرصت های شغلی استفاده می کنند، افرادی را در سراسر جهان با علایق مشابه پیدا می کنند و افکار، احساسات، بینش و عواطف خود را به اشتراک می گذارند.

کسانی که به این فعالیت ها می پردازند بخشی از یک شبکه اجتماعی مجازی هستند.

برای مشاغل، رسانه های اجتماعی یک ابزار ضروری است. شرکت‌ها از این پلت‌فرم برای یافتن و تعامل با مشتریان، هدایت فروش از طریق تبلیغات و تبلیغات، سنجش روند مصرف‌کننده و ارائه خدمات یا پشتیبانی به مشتریان استفاده می‌کنند.

نقش رسانه های اجتماعی در کمک به کسب و کارها قابل توجه است.

این ارتباط با مشتریان را تسهیل می کند و امکان ادغام تعاملات اجتماعی در سایت های تجارت الکترونیک را فراهم می کند.

 توانایی آن در جمع آوری اطلاعات به تمرکز بر تلاش های بازاریابی و تحقیقات بازار کمک می کند.

 این به ترویج محصولات و خدمات کمک می کند، زیرا توزیع فروش و کوپن های هدفمند، به موقع و انحصاری را برای مشتریان احتمالی امکان پذیر می کند.

 علاوه بر این، رسانه های اجتماعی می توانند به ایجاد روابط با مشتری از طریق برنامه های وفاداری مرتبط با رسانه های اجتماعی کمک کنند.

مزایای رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی نحوه تعامل همه ما با یکدیگر را به صورت آنلاین تغییر داده است. این توانایی را به ما می دهد تا آنچه را که در جهان اتفاق می افتد در زمان واقعی کشف کنیم، با یکدیگر ارتباط برقرار کنیم و با دوستان از راه دور در ارتباط باشیم، و به منظور دسترسی به مقادیر بی پایان اطلاعات در نوک انگشتانمان. از بسیاری جهات، رسانه های اجتماعی به بسیاری از افراد کمک کرده است تا زمینه های مشترکی را با دیگران آنلاین پیدا کنند و دنیا را قابل دسترس تر به نظر برساند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، استفاده از رسانه‌های اجتماعی با داشتن دوستان بیشتر و شبکه‌های شخصی متنوع‌تر، به ویژه در اقتصادهای نوظهور مرتبط است.6 برای بسیاری از نوجوانان، دوستی‌ها می‌تواند به صورت مجازی آغاز شود، به طوری که 57 درصد از نوجوانان با یک دوست آنلاین ملاقات می‌کنند. .7

کسب‌وکارها همچنین از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند تا مشتریان خود را مستقیماً روی تلفن‌ها و رایانه‌هایشان هدف قرار دهند، به منظور ایجاد پایگاه طرفداران وفادار و ایجاد فرهنگ در پشت برند خود، دنبال‌کنندگانی ایجاد می‌کنند. برخی از شرکت‌ها، مانند Denny's، پرسونای کاملی را در توییتر ایجاد کرده‌اند تا با استفاده از زبان و شخصیت‌های خود به مشتریان جوان‌تر بازاریابی کنند.

نمونه هایی از رسانه های اجتماعی

در حالی که رسانه‌های اجتماعی جنبه مثبت خود را دارند، بسیاری به این پلتفرم اشاره می‌کنند و ویژگی‌های منفی را مطرح می‌کنند و استفاده بیش از حد از آن را به اعتیاد تشبیه می‌کنند. برخی معتقدند که باعث بی توجهی، استرس و حسادت می شود. مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی استفاده سنگین از رسانه های اجتماعی را به افسردگی مرتبط می کند. 9 رسانه های اجتماعی نیز ممکن است مجرای برای اطلاعات گمراه کننده و دروغ باشد.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال 2016 گزارش‌های کاملاً مستندی از تأثیر توانایی انتشار اطلاعات نادرست از طریق این پلتفرم دارد.10 چنین پدیده‌ای از قدرت رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کند و به هر کسی اجازه می‌دهد با محتوایی که فاقد نظارت یا واقعیت است به مخاطبان میلیون‌ها نفر دست یابد. -چک کردن.

فیس بوک بزرگترین پلتفرم رسانه اجتماعی در جهان است که دارای مزیت آشکاری نسبت به سایر رسانه های اجتماعی است، اگرچه مخاطبانی مشابه با سایر رسانه های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام دارد. ارقام محبوب ترین وب سایت های رسانه های اجتماعی تا ژانویه 2021 به شرح زیر است:

فیس بوک (2.74 میلیارد کاربر)

یوتیوب (2.29 میلیارد کاربر)

WhatsApp (2 میلیارد کاربر)

فیسبوک مسنجر (1.3 میلیارد کاربر)

اینستاگرام (1.22 میلیارد کاربر)

Whatsapp (1.21 میلیارد کاربر)

TikTok (689 میلیون کاربر)

QQ (617 میلیون کاربر)

Douyin (600 میلیون کاربر)

Sino Weibo (511 میلیون کاربر)11

10 اپلیکیشن برتر رسانه های اجتماعی کدامند؟

10 برنامه برتر رسانه های اجتماعی فیس بوک، یوتیوب، واتس اپ، فیس بوک مسنجر، اینستاگرام، واتساپ، تیک تاک، QQ، Douyin و Sino Weibo هستند.

کاربرد رسانه های اجتماعی چیست؟

رسانه های اجتماعی به افراد این امکان را می دهد که با دوستان و خانواده بزرگ در تماس باشند. برخی از افراد از برنامه‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی برای شبکه‌سازی و یافتن فرصت‌های شغلی، ارتباط با افرادی در سراسر جهان با علایق همفکر و به اشتراک گذاشتن افکار، احساسات و بینش‌های خود به صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

6 نوع رسانه اجتماعی چیست؟

شش نوع رسانه اجتماعی، اگرچه می‌توان آن‌ها را به طرق مختلف تقسیم کرد، شامل شبکه‌های اجتماعی، نشانک‌گذاری، اخبار اجتماعی، اشتراک‌گذاری رسانه، میکروبلاگینگ و سایت‌های انجمن آنلاین است.

محبوب ترین رسانه اجتماعی چیست؟

محبوب ترین شبکه اجتماعی فیسبوک است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور بازاریابی محصولات یک شرکت است، مانند تبلیغات فیس بوک یا اینستاگرام، استفاده از اینفلوئنسرها یا ایجاد حضور آنلاین برای تعامل با مشتریان.

خط پایین

رسانه‌های اجتماعی جهان را تحت تاثیر خود قرار داده‌اند و بیش از 3.8 میلیارد کاربر را در سراسر جهان جذب کرده‌اند. صرف نظر از اینکه هر پلتفرم شخصاً با شما همخوانی دارد یا نه، راه‌های بی‌پایانی برای کسب‌وکارها وجود دارد که برای مشتریان خود بازاریابی کنند و آنها را برای خرید در نهایت هدف قرار دهند. شبکه های اجتماعی که به ما امکان می دهند با دوستان خود در ارتباط بمانیم، اطلاعات را به راحتی پیدا کنیم و شخصیت خود را به دنیای آنلاین اضافه کنیم.

کاربردهای تجاری رسانه های اجتماعی چیست؟

در تجارت، رسانه های اجتماعی برای بازاریابی محصولات، تبلیغ برندها، ارتباط با مشتریان و ترویج تجارت جدید استفاده می شود. رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان یک پلتفرم ارتباطی، بازخورد مشتریان را ترویج می‌کنند و به اشتراک‌گذاری تجربیات خود با یک شرکت برای مشتریان آسان می‌سازند. کسب و کارها می توانند به سرعت به بازخوردهای مثبت و منفی پاسخ دهند، به مشکلات مشتری رسیدگی کنند و اعتماد مشتری را حفظ یا بازسازی کنند.

از رسانه های اجتماعی نیز برای جمع سپاری استفاده می شود. این روش استفاده از شبکه های اجتماعی برای جمع آوری دانش، کالا یا خدمات است. شرکت ها از جمع سپاری برای دریافت ایده از کارمندان، مشتریان و عموم مردم برای بهبود محصولات یا توسعه محصولات یا خدمات آینده استفاده می کنند.

نمونه هایی از برنامه های کاربردی کسب و کار به کسب و کار (B2B) شامل موارد زیر است:

تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی این عمل جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها از وبلاگ ها و وب سایت های رسانه های اجتماعی برای کمک به تصمیم گیری های تجاری است.

 رایج ترین استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی، تجزیه و تحلیل احساسات مشتری است.

بازاریابی رسانه های اجتماعی (SMM).

 این برنامه باعث افزایش در معرض دید برند و دسترسی مشتری به شرکت می شود. هدف ایجاد محتوای قانع‌کننده است که کاربران رسانه‌های اجتماعی با شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

 یکی از اجزای کلیدی SMM بهینه سازی رسانه های اجتماعی (SMO) است. مانند بهینه سازی موتورهای جستجو، SMO یک استراتژی برای جذب بازدیدکنندگان جدید به یک وب سایت است.

پیوندهای رسانه های اجتماعی و دکمه های اشتراک گذاری به محتوا اضافه می شوند و فعالیت ها از طریق به روز رسانی وضعیت، توییت ها و وبلاگ ها تبلیغ می شوند.

بازاریابی اجتماعی ارتباط با مشتری

 CRM اجتماعی یک ابزار قدرتمند تجاری است. به عنوان مثال، یک صفحه فیس بوک به افرادی که برند یک شرکت را می پسندند این امکان را می دهد که صفحه کسب و کار را لایک کنند. این به نوبه خود راه هایی برای برقراری ارتباط، بازاریابی و شبکه ایجاد می کند.

 سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به کاربران این امکان را می‌دهند که مکالمات مربوط به یک محصول یا نام تجاری را دنبال کنند تا اطلاعات و بازخورد بازار را در زمان واقعی دریافت کنند.

جذب نیرو

 استخدام اجتماعی به بخش کلیدی استراتژی های جذب کارکنان تبدیل شده است. این یک راه سریع برای دستیابی به بسیاری از نامزدهای بالقوه است، چه جویندگان کار فعال و چه افرادی که تا زمانی که پست استخدام را نگویند، به تغییر شغل فکر نمی کردند.

شبکه های اجتماعی سازمانی کسب‌وکارها همچنین از شبکه‌های اجتماعی سازمانی برای ارتباط افرادی که علایق یا فعالیت‌های مشابهی دارند، استفاده می‌کنند.

= این برنامه ها شامل اینترانت های داخلی و ابزارهای همکاری مانند Yammer، Slack و Microsoft Teams هستند که به کارکنان امکان دسترسی به اطلاعات و قابلیت های ارتباطی را می دهند. از نظر بیرونی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی عمومی به سازمان‌ها این امکان را می‌دهند که به مشتریان نزدیک باشند و انجام تحقیقات بازار را آسان کنند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 12
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 14
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 14
  • بازدید ماه : 93
  • بازدید سال : 224
  • بازدید کلی : 1,200